مفتی اعظم جمهوری قرقیزستان در جریان بازدید از چاپخانه بزرگ قرآن کریم کشورمان بر لزوم وحدت شیعه و سنی در برابر دشمنان اسلام تاکید کرد.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، «تاکتاموشیف مقصدبیگ حاجی» مفتی اعظم جمهوری قرقیزستان در صدر هیاتی همراه با سفر به کشورمان از چاپخانه بزرگ قرآن کریم -اسوه- وابسته به سازمان اوقاف و امور خیریه بازدید کرد.
 
در این دیدار که جمعی از نمایندگان جامعه المصطفی العالمیه نیز حضور داشتند، مفتی اعظم جمهوری قرقیزستان و هیات همراه با مشاهده فرایند کار و مراحل چاپ و صحافی و انتشار قرآن کریم شایعات منتشر شده درخصوص تفاوت قرآن های شیعه و سنی را نادرست خوانده و این ادعاها را توطئه دشمنان اسلام و مخالفان وحدت شیعه و سنی دانست.
 
مفتی اعظم جمهوری قرقیزستان با بیان اینکه مسلمانان شیعه و سنی دشمنان مشترکی دارند افزود: این موضوع بسیار مهم و ضروری است که بین همه مسلمانان محبت، دوستی و وحدت وجود داشته باشد.
 
در پایان این دیدار یک جلد کلام الله مجید به میهمانان اهداء شد.
 
بنابر این گزارش، «ایبراییف اولان حاجی» مشاور و معاون مفتی اعظم قرقیزستان، «مالداعلی یف اروز بیگ عبدالسلام اویچ» رئیس آژانس دولتی ادیان وابسته به دفتر رئیس جمهوری قرقیزستان و «اسکاکف عزیز» دانش پژوه و استادیار دانشگاه قرقیزستان، مفتی اعظم جمهوری قرقیزستان را در این دیدار همراهی می کردند.
/2759/